NOROVIRUSUL la 2 ani si la 37 

Am petrecut un weekend minunat la Therme, apoi  a urmat o frumoasa zi de luni incheiata prin joaca si somnic.  Totul parea normal pana cand Sofi a inceput sa se zvarcoleasca in somn si apoi sa verse. 
Mancase destul de mult in acea zi, iar eu seara am cam insistat cu ultimele  lingurite. M-am invinuit pentru asta si eram convinsa ca am gasit cauza varsaturii. Ne-am calmat, am spalat-o, am schimbat lenjeria si ne-am bagat iar la somn. Dupa vreo ora a inceput un nou episod. Intre 23 – 02.30 a varsat de 4-5 ori, nu mai stiu exact caci eram deja speriata si convinsa ca nu are legatura cu excesul de mancare. Ne-am imbracat si am plecat la spital … pe drum a mai varsat de 2 ori si inca de 2 ori pana la administrarea anti-vomitivului. Am hotarat sa ramanem in spital pentru monitorizare, iar urmatoarele 3 ore a dormit linistita, pana a vomitat din nou, in somn. Din pacate era prea curand pentru a i se putea administra inca un anti-vomitiv.

Analizele de sange si urocultura au iesit bine, cu exceptia urmei de deshidratare. Am ramas in spital pentru inca o zi din cauza deshidratarii. In rest, totul parea normal, pana cand Sofi a varsat din nou noaptea in somn, a inceput diareea si rezultatul la coprocultura pozitiv pentru norovirus. Nu mai auzisem despre acest virus. Pe scurt: se transmite foarte usor de la o persoana la alta sau prin consumul alimentelor contaminate. Simptomele debuteaza la maxim 48 ore de la infestare si pot dura pana la 7 zile, depinde de organismul fiecaruia. Nu exista vaccin sau tratament. Virusul este eliminat de organism dupa aproximativ 7 zile, iar tratamentul se prescrie pentru rehidratare, refacerea florei stomacale si pentru inlaturarea senzatiei de voma. 

In zilele urmatoare Sofi a stat cu perfuzie, pansamente stomacale si anti-vomitive la nevoie. Ziua totul parea normal, insa noaptea a vomitat timp de 5 nopti (prima noapte in jur de 9 ori, a doua noapte de 2 ori si apoi 1 data pe noapte).

Sofi a avut reflux gastro-esofagian pana dupa 1 an, iar aceasta poate fi una dintre cauzele pentru care a vomitat doar in timpul somnului, dormind fara perna. Nu stiu daca acesta este adevaratul motiv, dar in noptile acelea ma bagam cu teama la somn si cu speranta ca va fi o noapte linistita pentru ea. Ce fericita am fost dimuneata dupa prima noapte in care nu a mai varsat !!!

Dupa cum spuneam, se transmite foarte usor, asa ca in a 3-a noapte am inceput si eu. Am varsat de 3 ori in cateva ore, insa dupa anti-vomitiv mi-a trecut. Urmatoarele 2 zile m-au durut toti muschii si am avut o usoara febra. Am ramas cu un disconfort abdominal pentru inca 4 zile. 

Cele mai grele momente

Pe langa faptul ca este groaznic sa iti vezi bolnav copilul, ceea ce este de la sine inteles, cele mai dificile momente mi s-au parut: 

  • varsaturile continue de la inceput;
  • varsaturile din timpul somnului;
  • incomoditatea branulei mai ales in timpul somnului cand avem tabieturile noastre (a stat cu perfuzie timp de 4 zile);
  • faptul ca nu o puteam convinge sa manance ceva;
  • trecerea brusca de la momentele pline de voiosie la cele in care i se facea rau si o moleseau;
  • faptul ca nu o puteam alapta dupa dorinta ei; este obisnuita sa adoarma si sa se alinte la san, iar acum dupa ce varsa sau dupa ce i se administra anti-vomitivul orice aliment/apa erau interzise; si acum am lacrimi in ochi cand imi amintesc rugamintile ei continue … veau titi mamiii, veau titi ca pap putin sa nu mi se faca lau. 

In aceasta perioada a refuzat aproape orice hrana, cu exceptia catorva guri de banana, cereale cu fructe de la Organix si muuult titi. Stiu perfect ce a simtit, caci simteam si eu la fel, cunosc senzatia aceea de rau care te impiedica sa mananci. Din fericire , inca o alaptez si asta m-a linistit oarecum. Imi cerea titi cam din 2 in 2 ore, ca atunci cand era bebe mic. Nu stiu daca era de foame sau de alint, dar sunt fericita ca am putut sa ii ofer ceva care sa ii aline aceste momente neplacute. Am slabit amandoua, eu 2 kg in 4 zile 😊.

    Momente placute

    • petrecerea timpului impreuna;
    • trecerea impreuna prin aceleasi simptome;

    Partea buna din faptul ca m-am imbolnavit si eu a fost ca am putut sa inteleg mult mai bine ceea ce simtea Sofi si astfel i-am putut intelege mai bine reactiile si comportamentul. A fost oarecum placut sa fim amandoua bolnave, cu branula in mana, sa ne plangem una la alta de faptul ca ne este rau 😊.

    Pe scurt, Norovirusul nu este ceva de speriat, insa este de preferat spitalizarea pt ca exista pericolul deshidratarii. Lipsa totala a poftei de mancare poate dura pana la 3-4 zile si e necesara administrarea de vitamine prin perfuzie. De asemenea, medicamentele impotriva senzatiei de voma si pansamentele stomacale se administreaza mai usor prin branula, eliminand astfel riscul de a le varsa dupa administrare. Eu una m-am simtit mai in siguranta cu Sofi in spital. A mai varsat o noapte si dupa externare, dar din fericire apoi si-a revenit total. Dupa 7 zile totul a revenit la normal in cazul Sofiei, iar eu mi-am revenit dupa 4 zile.
    Am constientizat cat de important este sa avem grija de noi, sa ne hranim cum trebuie, atunci cand trebuie, sa ne relaxam, sa strangem resurse pentru atunci cand organismul are nevoie de ele. Sunt momente cand doar noi insine ne putem vindeca, prin propriile puteri, medicina clasica sau alternativa fiind doar auxiliare.


    Leave a Reply

    