Sarbatorirea celor 2 anisori la munte!!!

Atunci cand ai copii trebuie sa fii spontan si sa uiti de planuri si viata organizata. Macar pentru cativa ani. Vreo 10. Asta daca vrei sa scapi de stres si sa mai bifezi cateva lucruri din lista “to do”. 

De obicei suntem mai spontani, insa anul acesta ne-am planificat concediul de iarna  in avans. Sotul lucreaza 4 luni si apoi 2 luni este liber, iar eu, teoretic, sunt in concediu pentru cresterea fetitei pana pe 21 ianuarie, astfel ca programul ne permitea sa plecam aproape oricand.  Planificasem sa mergem impreuna cu mai multi prieteni si perioada care ne convenea tuturor era dupa 18 ianuarie. Pentru noi s-a nimerit perfect, caci astfel am decis sa sarbatorim ziua Sofiei la munte, ziua ei fiind pe 22 ianuarie. 

Acum stiu ca nu este o idee foarte buna sa faci planuri de concediu atunci cand sunt implicati mai multi copii. Ai pofta de munte? Sunteti cu totii sanatosi? In cazul acesta, acum e cel mai bun moment sa plecati. Nu peste 2 zile, nu cand se anunta ninsoarea, nu cand suntem mai liberi la serviciu. Eu si Sofi am racit cu 2 saptamani inainte de plecare si din fericire, am  primit ok-ul pediatrului la limita. Si cum eram noi fericiti ca suntem cu totii sanatosi si in 2 zile urmeaza sa facem bagajele sa plecam … unul dintre prietenii care doar ce se laudase ca el e imun la raceala s-a ales cu o viroza. Si astfel din 4 cupluri am ramas 3. Din fericire restul au scapat de epidemia de viroza. 

In ceea ce priveste cazarea, am stabilit o serie de aspecte care sunt importante pentru noi si apoi am inceput cautarea:

  • preferam locuri mai intime, mai izolate si mai linistite;
  • acces la bucatarie sau bucatarie proprie. Daca avem pofta sa mancam la restaurant, putem merge oricand, insa avem nevoie de bucatarie pentru copii si pentru noi, caci mi se pare obositor sa mergi la restaurant cu copiii de 3 ori pe zi;
  • aproape de Bucuresti deoarece Sofi are rau de masina si varsa chiar si dupa 10 minute de mers; Pana acum am facut 2 concedii la Fundata si a fost destul de dificil cu ea pe serpentine, caci nu aveam unde parca;
  • sa nu fie foarte mare, sau chiar sa putem inchiria integral vila/cabana/pensiunea;
  • sa aiba spatiu de joaca pentru copii;
  • sa fie curat, incat sa putem manca cu pofta si sa facem un dus cu placere.

In urma cu 6-7 ani am facut o vacanta scurta in Sinaia, la vila Dani si ne-au placut mult conditiile. Este mai izolata fiind pe drumul spre cota 1.400, foarte curata, cu gratar si foisor, bucatarie, living, 3 dormitoare si 2 bai. Langa ea exista si un restaurant, in cadrul pensiunii Eliza, iar la 2- 3 minute se afla Taverna Sarbului. Pe atunci nu eram parinti, dar corespunde poftelor mentionate mai sus. Intamplator sau nu, niste peieteni erau cazati acolo in momentul in care eram in cautare si ne-au confirmat ca totul este asa cum ne aminteam, incluzand un semineu perfect functional. Sinaia sa fie atunci!!! Un minus pentru vila Dani sunt scarile interioare (dormitoarele se afla la etaj) deoarece nu au protectie pentru copii, iar cei mici sunt foarte tentati sa se catere pe ele. 

Este o adevarata provocare sa luam masa in oras impreuna cu Sofi, insa restaurantul pensiunii Eliza are un mic loc de amenajat pentru copii. Sofi sta putin la masa si apoi pleaca in explorare: si aiceaaa, si aiceaa … ☺. Locul amenajat este retras, in capatul restaurantului, astfel ca , daca luati o masa pe langa el puteti lasa copilul sa il exploreze linistit. Cand am fost noi aveau doar un covoras pentru copii si o carticica, insa noi mereu ne caram cu ceva jucarii dupa noi. Personalul este foarte primitor si Sofi s-a jucat “bau” cu toata lumea. Mancarea nu este exceptionala, dar este buna. De asemenea, este foarte curat. Am avut de ales intre Taverna Sarbului si restaurantul pensiunii Eliza pentru petrecerea Sofiei si desi gustul mancarii tavernei ne tot făcea cu ochiul, am ales Eliza datorata faptului ca separeul merge amenajat foarte frumos pentru petrecere, Sofi se simte mai in largul ei acolo, o pot lasa sa exploreze si nu trebuie sa alerg tot timpul dupa ea. La Taverna primiti tortul din partea casei daca dovediti cu un act de identitate ca sunteti sarbatorit, insa nu exista nimic amenajat pentru micii exploratori care trag de tot ce vad in descoperirea de noi mirosuri, gusturi si texturi.

In afara de micul dejun si ziua Sofiei nu prea ne-am nimerit noi sa mancam la aceeasi masa, asa e cu copii, te pliezi dupa programul fiecaruia, dar per ansamblu vacanta a fost frumoasa. Am cantat, am dansat, ne-am dat cu sania, ne-am imprietenit cu cativa ham-ham, ne-am bulgarit, ne-am plimbat cu telegondola pana la cota 2000, am facut trasee montane,  am petrecut momente frumoase alaturi de prieteni dragi cu care nu ne mai vazusem demult, ne-am facut planuri, am stat la gura semineului, ne-am relaxat si am sarbatorit-o pe minunea noastra. 

Astazi este ziua Sofiei, a implinit 2 ani. A crescut mare bebelusul nostru. Parca ieri am adus-o acasa, cu emotie si teama de a nu fi cei mai buni parinti pentru ea. La multi ani, iubita noastra! Te iubim atat de mult, incat nu iti putem exprima prin cuvinte. Iti multumim ca ne-ai aratat ce inseamna sa fii fericit si ca ne-ai primit in viata si lumea ta. Sa ramai intotdeauna asa cum esti tu: vesela, haioasa, desteapta si iubitoare. Mami si tati iti vor fi intotdeauna alaturi, chiar si atunci cand nu vom fi impreuna. Sa nu uiti asta niciodata. 

In loc de alte comentarii las pozele sa vorbeasca.

 


Leave a Reply

