14 remedii in raceala, atunci cand medicina clasica nu este o alternativa !

Cam mult spus ca ar exista ceva care sa ne faca viata minunata atunci cand suntem raciti, virusati sau gripati, dar cu siguranta exista unele leacuri care ne usureaza/imbunatatesc starea. Sau poate este efectul placebo. Nu stiu, dar in cazul meu sunt cateva care isi fac treaba de minune. In ultimii aproape 3 ani am renuntat la majoritatea medicamentelor si la nevoie am incercat tot felul de variante alternative de la homeopate pana la tratamente naturiste si pentru crestere a imunitatii. 

Nu voi detalia experienta noastra legata de homeopate. Pe scurt: poate la unii se vad rezultatele, dar nu sunt pentru noi. Un mare NU din partea mea pentru homeopate. Pot detalia daca doreste cineva si de asemenea, desi sunt in zodia taurului, accept contra-argumente pe care nu le resping fara a le studia.

 Pentru unii functioneaza medicina clasica, pentru altii homeopatia sau medicina naturista. Eu combin natura cu medicina clasica. Mi se pare o prostie totusi sa apelam constant la o singura varianta, desi copiii trec din raceala in raceala si sa consideram ca asa e normal … sa raceasca des, fara a lua in calcul si posibilitatea ca alternativa aleasa de noi nu li se potriveste si lor.

Dupa cum spuneam, in ultimii 3 ani am renuntat la multe medicamente datorata faptului ca am ramas insarcinata si apoi a urmat alaptarea timp de 2 ani si sper la multe luni in continuare ☺. In aceasta perioada am racit in medie de 3 ori pe an (se cunoaste faptul ca mamele care alapteaza au imunitatea mai scazuta) si astfel am avut ocazia de a experimenta diverse leacuri babesti si tratamente naturiste. Sofi a racit o singura data, foarte recent, la 1 an si 11 luni, cand am intrat in contact cu multe persoane bolnave.

Iata ce remedii am descoperit si testat pe mine si Sofi (incepand cu nr 7 sunt testate si pe ea), cu rezultate sigure:

1. cartof crud ras, amestecat cu putin spirt si infasurat apoi intr-un tifon lung, esarfa sau un prosop subtire. Mi l-am infasurat apoi in jurul gatului pt 20-30 minute. Pentru mine a avut efect in diminuarea durerii de gat, chiar de la prima aplicare si cu rezultate foarte bune dupa 2-3 aplicari. O alta varianta este otetul in locul spirtului, eu nu am incercat insa aceasta varianta. 

2. Ceaiul de lamaie cu miere. Am fiert apa in care am adaugat 1 lamaie feliata. Am mai fiert 1 minut si apoi am lasat oala acoperita pentru 10 minute. Dupa ce s-a racit putin l-am indulgit cu miere; 

3. Tablete pentru supt Salvigol. Sunt bune pentru gatul uscat sau mancarime, insa nu am observat rezultate foarte bune pentru durerea de gat; Exista si varianta pentru copii insa nu am avut nevoie pana acum; De mentionat ca nu trebuie abuzat de ele in alaptare, caci salvia scade cantitatea de lapte;

4. Tinctura de propolis (glicolic-fara alcool). Propolisul este considerat un antibiotic natural cu rezultate recunoscute in foarte multe afectiuni, inclusiv ale aparatului respirator, cu proprietati antibacteriene, antifungice, anti-inflamatoare si pentru cresterea imunitatii. Pentru mine a avut efect extraordinar in tratarea faringitei cronice pe care am incercat sa o tratez timp de mai bine de 1 an prin medicina clasica. Dupa cura de 1 luna cu tinctura de propolis (baut 10 picaturi /zi amestecate intr-un pahar de apa si separat gargara cu apa amestecata cu 20 picaturi propolis de 2 ori/zi), mancarimea constanta pe care o aveam in gat a disparut ca prin minune; Este recomandata si copiilor cu varste de peste 1 an.

5. Ceaiul de ceapa. Unul dintre cele mai bune expectorante este ceaiul/apa in care a fiert ceapa. Desi nu este placut la gust, acesta face minuni in privinta tusei. Pentru a-l prepara, fierbe timp de 15 minute 2 cepe intregi, cu tot cu foi, in aproximativ 400 ml apa, apoi amesteca decoctul cu miere. Bea din el cu o jumatate de ora inainte de fiecare masa sau la nevoie. Este recomandat si copiilor.

6. Paracetamol simplu – a fost singurul care mi-a scazut febra la nevoie (si singurul anti termic recomandat in sarcina/alaptare). Tratamentele naturiste nu au avut efect impotriva febrei.

7. Usturoiul creste imunitatea organismului si are o puternica actiune antibacteriana si antivirala, datorita principalului sau component activ, alicina. Are un continut bogat in vitamine: A, B, C, E, de calciu, fosfor, iod, potasiu, brom, cobalt, magneziu, siliciu, zinc; 

8. Supa de pui. Hidrateaza foarte bine, elimina secretiile nazale, iar legumele aduc un aport foarte bun de vitamine. Aceasta “spala” corpul de microbii care au declansat raceala. Dr. Stephen Rennard, un expert pulmonar la Centrul Medical al Universitatii din Nebraska, a descoperit ca aceasta supa contine proprietati anti-inflamatoare importante. Perioada de varf a racelii (aproximativ 2 zile), Sofi a acceptat cu greu alte alimente, iar supa de pui a baut-o cu paiul, asa ca am fost linistita.

9. Aerosoli cu ser fiziologic  sau atunci cand e vorba de viroza/ gripa in combinatie cu adrenalina si dexametazona. Foarte eficient pentru Sofi in tratamentul bronsitei, cu rezultate vizibile in reducerea tusei.

10. Spray cu apa de mare Sterimar. Foarte eficient atat pentru mine, cat si pentru Sofi. Eu am deviatie de sept destul de accentuata, iar cand racesc nu pot respira deloc pe nas. Acest spray imi desfunda imediat nasul si pot dormi linistita.

11. Uleiurile esentiale contra gripei si congestiei bronsice de la Neobulle. Ingrediente: eucalipt, rozmarin, mirt, ulei de niaouli si camfor. Desfunda nasul, elibereaza bronhiile si mobilizeaza anticorpii naturali ai organismului. Se folosesc in masajul talpilor, spatelui si pieptului. Se poate folosi incepand de la 0 luni. L-am folosit pentru mine, dar si pentru Sofi, preventiv, atunci cand cineva din casa era racit. 

12. Stick pentru cresterea imunitatii de la  Neobulle. Ingrediente: ulei de lemn de trandafir, ulei de seminte de floarea soarelui, ulei de frunza de arbore de camfor, ulei de arbore de ceai, ulei de eucalipt, ulei de cimbru. Se folosesc in masarea talpilor, spatelui si pieptului. Se poate folosi incepand de la 3 luni. L-am folosit pentru Sofi, atunci cand a racit. De fapt, atunci l-am si descoperit.

13. Sirop anti-tuse si anti-inflamator Prospan – cu extract uscat din frunze de iedera. Recomandat pentru copii cu varste de peste 1 an. Exista si o varianta imbunatatita (Hedelix), insa nu l-am incercat.

14. Colostrum + probiotics de la Secom pentru cresterea imunitatii. Cu colostru de origine bovina. Este foarte laudat acest produs si cred in el datorita continutului de colostru. Inca alaptez si cred in minunile terapeutice ale colostrului si laptelui matern. In ceea ce priveste efectul real, nu ma pot pronunta momentan deoarece este pentru prima data cand il folosim.

Mai nou am descoperit si achizitionat unele produse pe baza de propolis de la Prisaca Transilvania. Sunt 100% naturale, recomandate copiilor peste 1 an si adultilor si premiate cu argint si aur la Saloanele Internationale de inventii din Varsovia, Seoul si Croatia. Inca nu le-am testat, insa voi reveni cu un update imediat ce o voi face.

Un alt produs descoperit acum pe care urmeaza sa il testez sunt bomboanele gumate Respi Gom de la Abiessence. Contin uleiuri esentiale organice de brad, menta, eucalipt si lamaie care ajuta la calmarea durerilor in gat si la curatarea gstului.

Cred in natura si in puterile ei terapeutice, insa sunt cazuri cand este recomandat sa apelam si la medicina clasica sau sa le imbinam pe cele 2. Eu caut varianta de a nu ajunge la tratarea unei afectiuni anume, ci la prevenirea ei. Daca ar trebui sa aleg un singur remediu pentru raceala, cu siguranta as alege supa de pui.  


Leave a Reply

