Retete simple, sanatoase si delicioase: Piept de rata cu varza rosie si sos de portocala … reteta si beneficii

Weekendul acesta imi planificasem sa fac curatenie si sa gatesc ceva pentru a avea urmatoarele 2-3 zile. De vineri ma tot incearca o raceala, plus ca au fost 3 zile de sarbatori si m-a rugat mama sa nu fac treaba, asa ca am amanat putin curatenia :).

M-am simtit destul de rau, asa ca mi-am propus sa gatesc ceva simplu cu ce aveam in frigider. In urma cu cateva zile cumparasem piept de rata si am gasit o reteta a lui Chef Florin Dumitrescu care parea destul de usoara, relativ scurta ca timp de preparare si arata intr-un mare fel. Piept de rata cu varza rosie si sos de portocale sa fie atunci.  Reteta pentru varza rosie am modificat-o pentru a fi potrivita si pentru copii mici, caci dupa reteta lui Chef Florin varza se fierbe in vin rosu. Pe langa reteta care parea delicioasa, am citit despre beneficiile carnii de rata si cu atat mai mult m-am mobilizat pentru a o gati:

– Asigura un sistem digestiv si nervos sanatos.
– Intareste sistemul imunitar.
– Asigura dezvoltarea organismului.
– Este importanta in perioada de crestere a celor mici.
– Grasimea de rata este folosita in prajirea bucatelor de sute de ani, adaugand o aroma delicioasa oricarui fel de mancare.

– contine multe vitamine si minerale:  retinol, niacina, acid ascorbic, tocoferol, tiamina, riboflavina, piridoxina, fier, zinc si potasiu.

Dupa cum spuneam, reteta este relativ usoara, potrivita chiar si pentru cei care nu au o relatie foarte apropiata cu bucataria. Imi place sa gatesc si sunt destul de organizata in bucatarie. Pe masura ce gatesc spal in urma mea si pana termin de gatit totul este curat. De aceasta data insa am facut prapad in urma mea. Poate de la raceala. Poate pentru ca au fost prea multe  combinatii. Nu stiu, oricum, acum este din nou curat☺

Cantitatile sunt pentru  2 adulti si 1 copil:

Pentru friptura:

  1. 2 piepturi de rata de aprox 300 grame fiecare;
  2. sare;
  3. piper;

Pentru varza a la moi:

  1. 1 varza rosie medie ca dimensiune;
  2. 1 ceapa;
  3. 2 morcovi;
  4. approx. 750 ml apa;
  5. grasimea ramasa de la pieptul de rata;
  6. cimbru;
  7. 2 foi de dafin;
  8. 2 linguri ulei de masline;
  9. sare;
  10. piper.

Potrivit retetei lui Chef Florin:

  1. approx. jumatate de varza rosie;
  2. putin zahar;
  3. vin rosu care sa acopere varza la fiert.

Pentru sosul de portocale:

  1. 2 portocale;
  2. zahar;
  3. sare;
  4. piper;
  5. unt.

Iata si pasii pe care i-am urmat pentru preparare:

Pentru carne:

  1. Am curatat pieptul de rata de grasimea in exces (vezi foto);
  2. Am crestat pieptul de rata pe partea cu pielita, care este mult mai grasa ca cea de pui;
  3. Am incins o tigaie si am fript bine pieptul de rata pe ambele parti, pana ce pielita s-a rumenit si a devenit crocanta. Nu este nevoie sa adaugati ulei;
  4. Am asezat carnea intr-o tava descoperita si am introdus-o la cuptorul preincalzit la 200 grade pentru vreo 15 minute (10 minute ar fi fost suficiente) 
  5. Inainte de a o taia am lasat-o vreo 10 minute sa se linisteasca;

Pentru varza:

  1. Am tocat varza julien.
  2. Am tocat ceapa julien, iar morcovul cubulete si le-am calit in putina apa.
  3. Am adaugat varza si apa, iar dupa ce a inceput sa fiarba am mai lasat 30 – 35 minute ( gustați cand este fiarta);
  4. Am adaugat toate condimentele cand a inceput sa fiarba;
  5. La sfarsit, am adaugat uleiul, am stins focul si am lasat oala acoperita pentru vreo 30 minute pentru a se întrepătrunde toate gusturile; 

Pentru sosul de portocale:

  1. Am razuit coaja de la 2 portocale si apoi am taiat cateva felii de portocala, care vor fi servite impreuna cu carnea;
  2. Am stors zeama de la 2 portocale si am pus-o la fiert pentru vreo 1-2 minute, apoi am adaugat sare si piper. Am amestecat si apoi am adaugat approx. 2 linguri de zahar mestecand pana ce s-a topit zaharul;
  3. La sfarsit, am adaugat coaja de portocala rasa si am mai lasat  putin pe foc. Este important ca aceasta coaja sa fie adaugata la sfarsit, si nu la inceput, caci daca o fierbem devine amara;
  4. Am adaugat cateva felii de portocala si le-am lasat pentru inca vreo 30 – 40 secunde pe foc, fara a mesteca (trebuie avut grija ca feliile de portocala sa ramana intregi);
  5. Am scos feliile de portocala, iar peste sosul ramas am adaugat o lingurita de unt si l-am pus pe foc pana ce s-a topit untul. 

Si iata rezultatul:

Atat noua, cat si Sofiei ne-a placut foarte mult aceasta reteta. Data viitoare voi folosi insa varza alba, caci mi se pare mai gustoasa. Poate ca cea rosie ar fi fost mai gustoasa daca o fierbeam in vin rosu, mi-am dorit insa sa manance si Sofi si de aceea am adaptat (destul de mult) reteta.

Va recomand sa incercati macar o data aceasta reteta si sigur va intra si in meniul vostru. Este o carne foarte sanatoasa atat pentru cei mici, cat si pentru cei mari. Plus ca este foarte usor de gatit.

Am incercat 2 variante de prezentare pentru cazul in care nu ne-ar fi placut aceasta combinatie cu sosul de portocale. Acum  pot spune ca aceste gusturi se potrivesc PERFECT.

Spor la gatit si pofta buna va doresc  … niam na ma, niam na ma!!!

 

 

 


Leave a Reply

