Mos Craciun, traditii, Craciunul si semnificatia acestuia

Personal ador perioada sarbatorilor de iarna de cand ma stiu,  imi place sa fac cadouri si sa umplu casa de luminite si decoratiuni. In fiecare casa lumina pare mai calda si primitoare, se simte o atmosfera linistita si de bunadispozitie.

Pentru mine Craciunul inseamna colinde, familie, iubire, prieteni, jocuri si jucarii, zapada si om de zapada, Mos Craciun, credinta si speranta. 

Fetita mea are 1 an si 11 luni si pare sa fi inteles esentialul: Mos Craciun este un tataie care ne aduce cadouri/ indeplineste dorinte caci el stie ce isi doresc toti copiii. De mica am crezut in magia Craciunului … si acum mai mult ca oricand ma bucur de aceasta perioada. Vreau ca fetita mea sa traiasca aceleasi sentimente pe care le-am trait si eu cand eram mica.

Cu cat inaintam in varsta cu atat suntem mai putin creduli si cautam dovezi pentru orice astfel ca aceasta sarbatoare capata sensuri diferite in functie de etapa vietii in care ne aflam. Acum am ajuns in etapa cand ceea ce imi doresc nu se gaseste sub brad. Acum stiu ca Mos Craciun nu exista, dar cred in Magia Craciunului, altfel cum poti explica faptul ca suntem mai iubitori si toleranti in aceasta perioada? Poate fi atmosfera creata, mancarea, întâlnirea cu cei dragi, muzica, bradul, Mos Craciun  … ceva este si nu ma intereseaza sa caut raspunsuri ci pur si simplu … SA CRED. Poate ca energia pozitiva care ne inconjoara face ca dorintele sa ni se implineasca. 

 Din fericire si anul acesta Mosul mi-a daruit ceea ce mi-am dorit, desi nu prea aveam sperante. Sansele ca toti 3 sa fim impreuna de sarbatori erau aproape nule si totusi … s-a intamplat. Nu numai ca vom fi impreuna, dar avem timp sa ne bucuram  si de pregatiri impreuna.

In prezent e aproape imposibil sa pastram misterul lui Mos Craciun pana la varsta scolara, la fel cum nici colindatul parca nu mai are farmecul de altadata. Imi doresc pentru Sofia sa creada cat mai mult in Mos Craciun, nu neaparat in persoana lui fizica, ci in ceea ce el reprezinta si in magia care il inconjoara. Abia astept sa ii scriem prima scrisoare si sa mergem impreuna la colindat ☺.  Fiecare familie ar trebui sa isi creeze propria traditie legata de sarbatori, in functie de activitatile/ lucrurile care ne fac placere noua si copilului, traditie pe care sa o urmam cu placere si sa o transmitem mai departe. Cu siguranta impodobirea bradului si a casei va face parte din traditia noii noastre familii, iar mai departe, ma gandesc pentru la anul la o poveste cat mai frumoasa, poveste pe care sa o continuam chiar si mai tarziu, cand vom stii cu totii cum sta treaba cu Mosul. Momentan casa noastra e luminata de zici ca e pista de aterizare ☺ Cele mai frumoase amintiri din copilarie le am legate de Craciun si imi doresc sa fac acelasi lucru si pentru Sofi. Orice probleme am avea, Craciunul inseamna familie si copii, pana la urma simbolizeaza nasterea. Copiii trebuie sa se bucure cat mai mult de aceasta perioada.

 Imi amintesc cu placere de momentele cand ii scriam lista Mosului si cum mereu imi aducea exact ceea ce imi doream si chiar mult mai mult. Traditia in familia noastra era sa impodobim bradul cu totii, iar apoi, in Ajun, sa merg  impreuna cu fratele meu si cativa prieteni la colindat prin vecini. Acasa ne bucuram de roadele colindelor si apoi Mosul venea in timp ce noi faceam baie. Dadeam fuga la brad unde intotdeauna gaseam cate 2 saci cu cadouri: unul pentru mine si unul pentru el. Erau sacii aceia din panza, exact cum vedeam in povestile ilustrate. Cateodata ne intalneam si cu Mosul, insa eu nu eram incantata de persoana lui fizica ci mai mult de ceea ce el reprezenta. Costumele de atunci nu erau atat de placute ca acum. Imi amintesc perfect cand a venit Mosul la gradinita avand o masca din plastic. Era oarecum infricosator, dar nu am lasat sa mi se vada teama si m-am asezat in poalele lui pentru a-i spune o poezie si ce imi doream.  Am crezut in Mos Craciun pana prin clasa a 2a, cand am aflat adevarul de la fratele meu, nu mai stiu exact cum. Nu am vrut sa accept ca nu exista. Imi imaginam ca daca cred suficient de tare in el,  exista si mereu asteptam si cautam semne. 
Unul dintre motivele pentru care copiii incep sa (isi) puna intrebari legate de Mos Craciun este faptul ca lasa cadouri peste tot: acasa, la bunici, la nasi, prieteni, la servici la parinti … Cand sunt foarte mici e usor, nu e nevoie de prea multe explicatii, insa pe masura ce cresc incep sa se indoiasca de aceasta omniprezenta si pentru atunci trebuie sa fim pregatiti cu o poveste frumoasa. Eu inca lucrez la ea, dar intr-o zi stiu ca va veni si momentul adevarului. De aceea imi doresc ca traditia noastra sa fie creata in asa fel incat Sofi sa nu fie foarte afectata atunci cand va afla adevarul. ☺

Astazi Sofi a venit la mine la birou si a fost foarte incantata. Nu este prima data cand a venit, insa pana acum era prea mica pentru a se bucura de toate nebuniile de acolo. Este un mic paradis pentru cei mici si cu greu s-a dezlipit de Mor Mor Coca-Cola sau vacuta Milka ☺. Pozele vorbesc ☺


Leave a Reply

