Povestea primului Mos Nicolae si pregatirea pentru Mos Craciun :)

 

Ador perioada  sarbatorilor de iarna de cand ma stiu,  imi place sa fac cadouri si sa umplu casa de luminite si decoratiuni. In fiecare casa lumina pare mai calda si primitoare, se simte o atmosfera linistita si de bunadispozitie. Parca imi vine sa bat la usa si sa intru la un ceai cald sau un vin fiert ☺.

Intotdeauna am crezut in magia care ne inconjoara in aceasta perioada, chiar si dupa ce am aflat ca Mos Craciun nu e unul singur :).  Eram prin clasa a2a cand  am aflat adevarul de la fratele meu, nu mai stiu exact cum. Nu am vrut sa accept ca nu exista. Bine … poate nu exista mos Nicolae sau mos Gerila, dar pe mos Craciun il iubeam prea tare. Imi imaginam ca daca cred suficient de tare in el,  exista si mereu asteptam si cautam semne.

Fetita mea are 1 an si 10 luni, ma gandisem ca este prea mica pentru a intelege cum sta treaba cu mos Nicolae si mos Craciun, dar m-am inselat. Sofia a inteles ca se apropie ceva important: a auzit despre Craciun si Mos Craciun in reclamele de la TV si de atunci tot repeta “Mos Craciun”, alearga spre tv plina de entuziasm cand incepe o reclama cu Mosul cel vestit. I-am povestit si eu despre aceasta sarbatoate si despre legenda lui Mos Craciun. Pare sa fi inteles esentialul: Mos Craciun este un tataie care ne aduce cadouri/ indeplineste dorinte :).  In magazin cand ia o jucarie de pe raft o aseaza frumos la loc cand ii spun ca daca ii place mult este posibil sa i-o aduca Mos Craciun, caci el stie ce isi doresc toti copiii.

De mos Nicolae, complexul comercial Auchan titan  a organizat o mica surpriza pentru noi, ajutandu-l pe mos sa isi amenajeze casa in incinta magazinului. Astfel am avut ocazia sa facem incalzirea pentru mos Craciun. In seara de ajun am donat cate o jucarie, ne-am lasat ghetele in fata casei mosului si astazi mosul ne-a asteptat cu cate un cadou frumos (si returnarea ghetelor). Sofi a fost foarte incantata, ii privea fascinata pe mos si pe elfi si urmarea cum rand pe rand copiii se aseaza in poala mosului si ii spun cate o poezie sau ce isi doresc de mos Craciun sau cate si mai cate. Mi-a spus ca vrea si ea acolo, asa ca am asteptat pana ne-a venit randul, dar  bineinteles ca atunci m-a strans tare in brate si si-a incolacit picioarele in jurul meu. Am inaintat impreuna spre mos, am socializat sperand ca nu ii va mai fi rusine sau teama. Pana la urma am fost nevoita sa ma asez eu in poala mosului, iar Sofi in bratele meu  … retraind copilaria. Era ditamai coada, parinti si copii care asteptau si ne priveau in timp ce eu si Sofi stateam in bratele mosului, iar o elfita ne facea poze :).

 

                   

Fiecare a primit cate 2 pungulite: dulciuri si cate 1 jucarie, diferite in functie de varsta si sexul copilului. Foarte frumoase cadourile. As fi preferat totusi ca ciocolata copiilor sub 3 ani sa fie inlocuita cu fructe proaspete.

Ideea mi se pare foarte interesanta, insa nu a fost suficient de promovata sau poate ar fi trebuit promovata mai din timp. In Complexul comercial Auchan Titan, s-au strans aproximativ 140 perechi de ghete, iar in cel din Drumul Taberei s-au strans in jur de 300. Foarte putin, tinand cont ca majoritatea au dus cate 2-3 perechi.  Orele la care s-a desfasurat evenimentul pe 5 si 6 decembrie au fost favorabile pentru parintii care lucreaza (seara, dupa programul de munca), iar magazinul a fost mult mai plin decat in zilele de weekend, multi amanand cumpararea cadourilor pana in ultima zi. Tinand cont de aceste aspecte sunt sigura ca s-ar fi strans mai multe jucarii si mai multe ghetute daca evenimentul ar fi fost mai bine pomovat. Eu am lasat un feedback si sper sa se tina cont de el pentru Craciun.

Per ansamblu mi s-a parut minunat: decorul foarte frumos, de basm, elfii zambitori, mosul foarte sociabil si comunicativ. In aceasta perioada majoritatea donam, iar ideea de a primi ceva in schimb si de-l cunoaste pe mos m-a incantat.

 

 

 


Leave a Reply

