Cadou din suflet: prietenie neconditionata!                     

Astazi a fost ger, au cazut deja primii fulgi de nea, simt aerul de munte si atmosfera de  Craciun. Ador aceasta perioada a anului, este minunata. Este perioada cand imi doresc sa fiu mai ingaduitoare si mai darnica.

Este perioada cand imi evaluez alegerile facute, felul in  care am tratat sansele pe care le-am avut, perioada cand trec prin tot felul de stari si ma napadesc regretele: regret ceea ce am facut sau ceea ce nu am facut, ceea ce mi-ar placea sa fac dar nu am curajul sau puterea necesare,  regret ca nu sunt mai altruista si in acelasi timp regret ca nu sunt mai egoista, regret ca pun prea mult la suflet parerea celorlalti  si ca de multe ori nu am curajul sa spun ceea ce gandesc, regret unele prietenii si imi este dor de vechii prieteni, ma intreb ce mai fac si sper ca intr-o buna zi sa ne reintalnim si sa depanam amintiri …  Sunt momente prin care trecem cu totii, momente cand imi propun sa schimb ceva, sa bat din palme si toate sentimentele urate sa dispara, sa priveac partea buna din tot ceea ce se intampla.  Este perioada cand imi propun ca de acum inainte sa nu mai fac greselile din trecut, sa fac mai mult din ceea ce imi face placere si mai ales cu cine imi face placere. Mereu vor exista regrete si intrebari de genul “cum ar fi fost daca …”, insa eu imi propun ca de acum sa am curajul sa iau deciziile care sa ma faca sa existe cat mai putine “cum ar fi fost daca … “.

Este perioada cand plang usor si sunt mai sensibila. Observ in jurul meu  foarte multi oameni singuri. Ma refer la singuratatea sufleteasca, la momentele in care esti inconjurat de oameni si totusi simti ca ti-ai dori sa fii in alta parte sau ca nu poti impartasi cu ei gandurile si sentimentele tale. De teama. Iti este teama de prejudecati, de ideile preconcepute, de faptul ca vei fi judecat gresit, ca nu vei fi inteles, ca vei fi privit altfel si ca vei fi inlaturat, ca vei ramane singur, fara prieteni, fara familie. Doar TU.

Precum multi dintre voi, in aceasta perioada sunt mai darnica: donez lucruri de care nu mai am nevoie, daruiesc diverse unor persoane nevoiase, unor necunoscuti si gata … sunt tare mandra de mine, ce gest maret am facut si datorita mie cineva este mai fericit. Da, este minunat, dar tinand cont ca aceste fapte ma fac sa ma simt mai bine, imi propun sa traiesc intr-un vesnic Craciun si sa le fac pe tot parcursul anului. Unii chiar le fac si ii admir din suflet. Si totusi, cred ca cele mai frumoase cadouri vin din suflet si nu din lucruri materiale. Un cuvant, o privire, o imbratisare, o mana intinsa la momentul potrivit pot insemna mult mai mult decat orice lucru material care in timp se uzeaza. Pot insemna ajutorul dat cuiva in a luat o decizie importanta care ii poate schimba viata, evitarea unei depresii, un nou prieten si de ce nu, destramarea celei mai mari bariere dintre noi si odata cu ea daruirea sentimentului de acceptare, intelegere si siguranta, sentiment pe care il cautam cu totii, indiferent de statusul social sau material.

Timpul … mama lui de timp, nu mai avem timp pentru nimic. Nu mai avem timp sa ne sunam NECONDITIONAT pentru un amarat de “ce mai faci? esti bine?”. Ne dedicam timpul lucrurilor superficiale si amanam ceea ce este mai important … ca deh cei care ne iubesc vor fi acolo pentru noi si mai tarziu.

Anul acesta voi continua sa daruiesc lucruri materiale insa imi doresc sa fac ceva in plus, ceva mai diferit si mai util. Craciunul acesta imi doresc pentru mine, pentru cei care imi sunt prieteni, dar si pentru toti cei pe care nu ii cunosc, imi doresc cat mai putine regrete, sa privim partea buna din lucrurile care ne intristeaza si sa avem o viata din care sa pastram cat mai multe amintiri placute ale celor care au fost prezenti la un moment dat in viata noastra, sa primim telefon pt “ce mai faci, esti bine? Imi era dor de tine”  sau sa avem curajul sa dam acel telefon ☺ Anul acesta imi doresc sa ofer PRIETENIE NECONDITIONATA vechilor prieteni, dar si celor ce vor intra in viata mea, aceasta insemnand ascultare, intelegere, mentalitate deschisa, timp, iertare, altruism si sa inlatur orice urma de prejudecata. Anul acesta imi doresc sa fim cu totii mai putin invidiosi, sa ne bucuram pentru lucrurile frumoase din viata altora, sa ii multumim lui Dumnezeu pentru ceea ce ne-a daruit in viata si sa avem incredere si tarie atunci cand este cazul. Sa avem incredere in noi insine, dar si in capacitatea celorlalti de a ne intelege. Cu totii avem secrete, lucruri despre care nu discutam de teama ca nu vom fi intelesi, ca vom fi inlaturati, ca nu vei mai fi “TU” in ochii celuilalt.

Ne este teama de ceea ce nu cunoastem, ne este teama de ceea ce stim ca ar putea sa ne faca rau si astfel alegem sa devenim ignoranti si sa ne prefacem ca anumite lucruri nu exista sau ca nu au cum sa ni se intample chiar noua.  Prin ignoranta noastra, poate fara sa ne dam seama, i-am facut pe multi sa traiasca o viata secreta, o viata plina de regrete si de intrebari de genul “cum ar fi fost daca … “.

Iti propun un exercitiu. Te invit virtual la un ceai, o cafea, un suc, un pahar de vin … orice ai pofta in acest moment. Aseaza-te la masa, birou, canapea, pat … oriunde te simti mai bine. Incearca sa te relaxezi si sa te gandesti la ceva care te intristeaza sau regreti, de care iti este teama si apoi la ceva care iti aduce zambetul pe buze, la faptul ca poti impartasi toate aceste lucruri  si ca cineva iti va fi alaturi pentru a te asculta si a te sustine, la faptul ca nu esti singur sau judecat gresit.  Vei descoperi ca suntem multi care impartasim aceleasi ganduri, aceleasi temeri … diferenta este doar cum ne raportam la ele. Gandeste-te la ceea ce ai putea face pentru a scapa de acel regret/teama, la ce ai putea face pentru a zambi si apoi fa acel lucru. Oricare ar fi rezultatul, ai scapat de un regret. De multe ori este de ajuns un telefon, un mesaj, o conversatie cu un necunoscut.

Vrei sa auzi vocea cuiva si sa vezi ce mai face? Pune mana pe telefon, poate si celalalt asteapta acelasi lucru. Macar unul dintre voi sa fie mai putin orgolios. Inca este suparat si iti inchide telefonul in nas? Ei si ce … macar stii ca trebuie sa ii mai acorzi timp, sa insisti sau poate sa renunti  … doar voi stiti care este situatia … poate si noi daca ne povestesti si ai nevoie de un imbold.☺

Haideti sa ne deschidem si sa  daramam bariera dintre noi. Mi se pare cea mai mare prostie sa stam mereu cu mainile incrucisate si sa asteptam de la ceilalti sa faca primul pas.  Sa oferim  o sansa, posibilitatea celorlalti de a raspunde. Haideti sa nu punem etichete si sa fim cu totii oameni. Nimeni nu ar trebui sa se simta rusinat, nedemn, incomod sau singur … suntem peste 7.3 miliarde de oameni pe acest pamant … nu esti singur, nu esti diferit, oricare ar fi situatia.

Am inceput sa scriu acest articol in urma cu mai mult de 2 saptamani. In aceasta perioada am trecut prin tot felul de stari de la entuziasm pana la dezamagire din partea celor din jur si astfel eram gata sa renunt. Greseli … cu totii gresim. Unii mai mult, altii mai putin. De Craciun am hotarat sa iert tot ceea ce s-a intamplat in trecut si sa dau o sansa noua tuturor, fara reprosuri viitoare.

De Craciun aleg sa vorbesc, sa ascult, sa scap de regrete si ignoranta.
Te vad, te aud, te ascult, te inteleg, te plac … este ceea ce imi doresc sa ne spunem cat mai mult.

Acest Craciun imi doresc ca nimeni sa nu se simta singur, sa stie ca cineva se gandeste la el si ca il asteapta sa fie pregatit si sa isi faca curajul sa vorbeasca, sa aiba curajul sa fie el insusi si sa aiba incredere in capacitatea celorlalti de intelegere.

Este un fel de Hora Unirii a lui Alecsandri. Hai sa dam mana cu mana cei cu inima … si atat, fara bariere, fara etichete … Ce zici? Te prinzi de mana cu mine si intinzi mana mai departe?


 “Spread the word, spread the joy” 


Leave a Reply

