Varză calita pentru copii si nu numai … niam na ma

Am inceput diversificarea de 1 an si 3 luni si deja am inceput sa repet destul de des felurile de mancare, desi avem atat de multe posibilitati, trebuie doar adaptate pentru copii sub 2 ani. Cel mai important … trebuie sa oferim copilului o gama cat mai variată de gustări, ignorând preferințele noastre. Trebuie sa ii oferim si lui posibilitatea sa isi formeze si sa descopere propriile gusturi. Si astfel am ajuns la varza calita, mancare  ce nu se numără printre preferințele mele si pe care o servesc doar atunci cand o gătește mama. Astfel, am luat reteta mamei si am adaptat-o putin pentru fetița mea.

A fost mare surpriza cand am descoperit ca Sofiei i-a placut inca de la prima degustare.

Ingredientele folosite:

  •  1 varză;
  • 2 morcovi;
  • 1 ceapa;
  • 1 ardei gras (portocaliu sau roșu – de care aveti);
  • aprox. 500 ml apă;
  • 150 ml suc de rosii (eu am preparat de mama, din roșii de grădină, in caz contrar as fi folosit sucul din 2 roșii proaspete sau as fi pus chiar 2 rosii tăiate cubulete);
  • 1 lingurita cimbru;
  • 1 linguriță oregano (merge si fara);
  • 2 linguri de ulei de masline;
  • 2 foi de dafin ( eu rămăsesem fara si a ieșit foarte gustoasă si in lipsa lor);
  • 1 linguriță sare (opțional, eu am facut fara sare pentru fetita si nu am considerat necesar sa adaug sare nici pentru mine);

Preparare:

  1. Am tocat varza mărunt. Dacă folositi sare, o puteti adauga acum pentru a se inmuia varza tocata;
  2. Am tocat ceapa, morcovul si ardeiul si le-am inabusit in putina apa pentru maxim 5 minute;
  3. Am adaugat varza pentru inca 10 minute;
  4. Am adaugat sucul de rosii si apa, iar dupa ce a inceput sa fiarba am mai lasat 15 – 20 minute ( gustați cand este fiarta);
  5. Am adaugat toate condimentele cand a inceput sa fiarba;
  6. La sfarsit, am adaugat uleiul, am stins focul si am lasat oala acoperita pentru inca o ora pentru a se întrepătrunde toate gusturile;

Bineînțeles ca reteta poate fi adaptată după preferințe … puteti adaugă si puțină carne de pui sau de vițel, fiarta intai separat si apoi impreuna cu varza.   

Dupa cum spuneam, la noi a fost un succes si fetita a mâncat-o foarte bine 3 zile consecutiv. Sper sa va placa si voua!

Spor la gătit și … pofta buna!


Leave a Reply

