Panna cota și povestea noastră- cel mai simplu și răcoritor desert: mami în rol principal, Sofi și tati designeri și degustători

Când eram mică primeam aproape după fiecare masă desert gătit de mama în casă, cât mai sănătos si gustos: cozonac, chec, pandișpan, înghețată, cremă de zahăr ars, prăjitură cu fructe, salam de biscuiți, biscuiți de casă, cornulețe, gogoși, scovergi … și lista poate continua. Îmi place sa gătesc, însă recunosc ca desertul am preferat sa îl cumpăr gata preparat și am rezervat mai mult timp altor activități, pe care le puteam face împreună cu soțul. Bineînțeles ca și gătitul este una dintre aceste activități … din fericire am un soț căruia îi place să se implice in treburile gospodărești, îi place să gătească și o face bine. Fiind marinar si intrând în contact cu naționalități diferite, mereu se întoarce acasă cu câte o rețetă tradițională din diferite regiuni. Cel mai sănătos si delicios desert, care poate ține și locul unei gustari si este minunat atat pentru copii, cat si pentru adulti l-am invatat de la el: prajitura cu morcovi (halva), pe care o voi dezvălui într-un alt post.   La desert avem cateva gusturi comune, însă in general sunt diferite: el prefera ciocolata, iar eu vanilia … așa că, de obicei am preferat să cumpărăm desertul pentru a fi pe gustul amândurora. 
Acum însă, fetița crește și pentru că este în faza când dorește sa guste din tot ceea ce vede în farfuriile noastre, am început să pregătesc și deserturile în casă, sa fie cât mai sănătoase, gustoase și în același timp sa nu necesite foarte mult timp prepararea lor.

În urma cu 3-4 ani am servit panna cota la restaurantul Patriziei Paglieri (juratul Masterchef) și de atunci ne-a rămas în minte atât mie, cât și soțului – fie pentru ca era foarte gustoasa, fie pentru aromele fine, fie pentru ca porția era prea mică și s-a terminat până să ne saturam. Și astfel soțul mi-a lansat provocarea de a găti un panna cota de neuitat … challenge accepted 😊.

Iată ingredientele și rezultatul:

Pentru conpozitie

  • 200 ml smântână pentru gătit 35% grasime ( nu pt frișcă ca în poza);
  • 100 ml lapte de vaca;
  • 1 lingură zahar brun (sau 1 lingură sirop de agave);
  • 1 păstaie de vanilie;
  • 1 pliculet gelatină (10 grame).
  • puțină coajă de portocală și de lămâie;

      Pentru decor

      • 200 grame  fructe proaspete, congelate sau dulceață fără zahar de fructe de pădure (mure, zmeură căpșuni și cireșe în cazul meu);

      În funcție de preferințe, la compoziție se mai poate adăuga puțină mentă (după rețeta Patriziei)

      1. Se amesteca gelatină în aprox. 50 ml apa și se lasă 3-4 minute la hidratat;
      2. Se amestecă pe foc mic smântâna cu laptele și păstaie de vanilie, pana aproape sa dea în clocot (atenție sa nu fiarbă); 
      3. Se ia compoziția de pe foc, se lasă 3-4 minute la răcit și se adaugă gelatina amestecând continuu până ce se topește;
      4. Se pregătesc 2 forme mai măricele sau 4 mai micuțe (din ceramică sau sticlă), se spala cu apa rece și se toarnă compoziția 
      5.  Se lasă la răcit la frigider 4-5 ore;
      6. Înainte de servire se înmoaie formele pentru 30 secunde în apa calda, pentru a se desprinde mai usor de pe forme; 
      7. Se decorează după imaginație … iata-le pe ale noastre … pare ca Sofi si tati nu se puneau de acord asupra decorului 😊

      Poftă bună si  distracție plăcută la gătitul în familie … poate fi un alt mod de relaxare și petrecere a timpului liber cu cei mici 😊

      P.S. Data viitoare voi încerca și varianta cu mentă, iar la cea cu vanilie, ar merge ușor mai aromată (2 păstăi de vanilie, și nu una cum am pus eu).


      Leave a Reply

      