Reteta săptămânii … Cheesecake bio cu mango pentru cei mici și cei mari :) 

Astazi am primit comanda de pizza și ceva dulce și cum demult aveam pofta de un cheesecake, l-am inclus pentru desert. Adevarul este ca de vreo saptamana imi tot amenint sotul cu acest cheesecake, iar astazi, saturandu-se de asteptat, am primit comanda ferma 😊. 

Dacă la pizza ma consider experta deja și nu mai dau greș cu blatul, cheesecake nu am mai gătit pana acum, iar rezultatul va fi o surpriza ( este la cuptor încă, dar înainte de cuptor nu prea semăna cu ce am văzut pe internet ca referință :)).

  Pentru început am strâns următoarele ingrediente: 

Pentru blat:

  • 300 grame  biscuiți dietetici fără zahar (din care a ronțăit fetita cate putin) – 7.5 lei;
  • 100 grame unt (cred ca ar fi mers 120 grame) – 9 lei pachetul de 200 grame;

Pentru crema:

  • 500 grame mascarpone -22 lei;
  • 90 ml sirop de agave (îl puteți înlocui cu 150 gr zahar) – 23 lei 250 ml;
  • 1 pliculet zahar vanilat – 2 lei;
  • 2 oua și 1 galbenus bio – 3 lei;
  • 2 linguri smântână de 35% grasime;
  • 2 linguri faina integrala – 8 lei/kg;
  • 1/2 mango și putina zeama lamaie – 4 lei mango;

Pentru decor:

  • dulceață de portocale;
  • coaja portocala.  

Am omis în poza faina, ouăle și smantana.

Ca și cost, toate ingredientele nu au depășit 45 lei pentru o tava de aprox. 30×20 cm. Eu am folosit majoritatea ingredientelor bio, pentru a fi cat mai sănătoasă pentru Sofia.

  1. Am pisat cat de mărunt am putut biscuiții (ca un gris ceva mai mare. S-au sfărâmat foarte ușor intre degete, dar am folosit și blenderul – nu recomand 🙂
  2. Am tapat cu hartie de copt fundul unei tăvi de ceramica și am așezat blatul de biscuiți, pe care i-am presat foarte bine cu palma și cu o lingura din lemn;
  3. Am introdus tava la cuptorul preîncălzit la 180 grade, pentru 10 minute;   

Cat a stat tava la cuptor, am pregătit și crema:

  1. Am amestecat mascarpone și siropul de agave la blender;
  2. Am adăugat ouăle și zaharul vanilat și am blenduit toată compozitia; compoziția ar fi trebuit sa arate ca o frișcă (spuma) aerata, a mea însă era lichida ca un iaurt de băut :). Probabil din cauza faptului ca am înlocuit zaharul cu sirop;
  3. La sfârșit am adăugat piureul de la 1/2 mango și 2 linguri de faina pentru a lega putin compoziția.  
  4. Am adăugat “lichidul” peste biscuiți și am băgat tava la cuptor la 150 grade pentru 50 minute și încă 35 minute în cuptorul încins, dar inchis.                                                       La crema nu am poze, căci fetita deja era încolăcita în jurul piciorului meu … mami … nana (somnic în traducere). Desi nu arăta foarte promițător inainte sa o bag la cuptor, fiind prea lichida, s-a întărit foarte bine, ba chiar o puteam lăsa decât 15 minute în cuptor, după ce l-am inchis (pentru a nu căpăta culoarea maronie).   Iată rezultatul după somnicul Sofiei … sotul a avut grija sa îl scoată la timp din cuptor 😚

Urmează sa stea 2 ore la răcit și apoi încă câteva ore la frigider, sa vedem cat rezistam căci miroase tare bine. 

Intre timp am pregătit și pizza … pentru toată familia, care acum este la cuptor ( care pizza este si nu familia :)) și a cărei rețeta o voi adaugă ulterior. 

Iată și meniul serii:

A ieșit foarte bun cheesecake-ul. Maine il voi incerca si cu fructe de pădure, data viitoare voi dubla cantitatile pentru crema de branza. 

Pofta buna sa aveți … niam na ma, niam na ma !!!


Leave a Reply

