La apaaaa … Therme de aceasta data … da sau ba?

Sofia este innebunita dupa apa si cautand o alternativa in Bucuresti, unde apa sa nu fie tratata chimic (sa fie sigura pentru bebelusi), pentru atunci cand nu reusim sa ajungem la Constanta, am ajuns la Therme. Este a 3-a oara când am vizitat acest loc pe parcursul unei luni (19 iulie, 23 iulie și 18 august) si consider ca este suficient pentru a-mi putea forma o părere corecta despre acest loc. Voi vorbi decat despre zona Galaxy si The Palm, caci pentru Elysium mai avem de asteptat (nu au acces copiii sub 16 ani, fiind o zona cu saune, mai linistita).

La prima vedere totul parea perfect, peste asteptari, insa am descoperit si cateva minusuri. Am fost atât în cursul săptămânii, cat și în weekend și pot sa evidențiez, pe scurt, urmatoarele aspecte:

  1.    Designul – foarte frumos si exotic, multe plante,  te deconectează oarecum de agitatia urbana și chiar te simți ca într-o mini vacanta, după cum spune și sloganul lor.
  2.    Activitati – ai de unde alege: topogane (eu nu le-am încercat, dar soțul a fost foarte incantat de ele :)), saune, piscine mineralizare (Ca&Mg, litiu, sare din apa moarta – unde aproape plutești dacă nu te ancorezi bine), restaurante, baruri în piscina, gimnastica în piscina, paturi cu masaj și sigur îmi mai scăpa ceva;
  3.    Liniștea – in zona The Palm este mai liniște,  fetita mea a adormit destul de repede de 2 ori. Prima data am încercat sa o adorm în Galaxy (zona foarte galacioasa din cauza topoganelor) și a cedat destul de greu; am văzut și multi adulți “făcându-și siesta”;                 
  4.   Mancarea/ băutura – ai de unde alege, mâncare mai sănătoasă și mai puțin sănătoasă, pt vegetarieni și carnivori, meniul este destul de variat și mâncarea este bunicica. Mie mi-au plăcut foarte mult cartofii gratinați cu broccoli, orezul sălbatic cu legume și frigăruile din piept de curcan; soțul este incantat de hamburgerii din carne de vita. Am încercat și vreo 5 prăjituri, care au fost bune, dar nu într-atât incat sa îmi rămâna în minte vreuna. Băutură … tot ce vrei … mai puțin ceea ce imi doream eu … frappe decaf, m-am mulțumit cu un cappuccino decaf în schimb (de când alaptez am renunțat la cafea). Un mare minus îl consider faptul ca nu exista alternativa de mâncare pentru copii sub 1.5 ani. Eu ii pregătesc mereu Sofiei mancarica de acasă, însă exista posibilitatea sa se strice, fiind foarte cald, sau în cazul nostru, sa scape cutiuța cu fructe pe jos. Era abia ora 17 și vroiam sa ne petrecem acolo toată ziua. Ne-am uitat în meniu și nu mi se părea nimic ok pentru ea. A încercat soțul sa cumpere 2 portocale de la barul restaurantului, a vrut sa plătească un fresh, dar sa primească portocalele întregi, și nu sucul … din păcate domnisoara de la bar nu a fost de acord, chiar dacă i-am explicat ca sunt pentru fetita … astea sunt regulile. Ok, dacă astea sunt regulile, dar ar fi trebuit sa existe o varianta de meniu sau măcar fructe și pentru copii mai mici, ținând cont ca este sau se vrea un loc baby friendly. Ultima data am fost incantata însă să observ în meniu și un bol de pepene rosu (preferatul Sofiei).
  5.  Oamenii – mai relaxati fata de fetele încruntate întâlnite prin oraș, zâmbesc mai mult și nimeni nu se “holbeaza” la tine pt un alaptat. Multe familii cu copii, multe grupuri de prieteni de toate vârstele, multe cupluri de tineri îndrăgostiți, găști de fete/băieți … pe 23 iulie se afla prin multime si actorul Paul Ipate. Ok … oameni draguti, dar … bineînțeles ca exista și excepții. Eram la piscina pentru bebeluși și în fata ei se afla camera de schimbat bebelușii (are și wc inauntru). La intrare, 2 doamne în jur de 45 ani, deschid ușa și se uita înăuntru:

eu intru aici

dar este pentru bebeluși

și ce … dacă merg dincolo stau 1 ora la coada … și a intrat, în timp ce prietena a ținut de șase.

Câteva minute mai târziu am folosit și eu toaleta și nu era nu era nici măcar o persoana la coada. 

6. Temperatura și apa – in aer sunt în jur de 30 grade, iar apa are  în jur de 30- 33 grade. Mie personal mi s-a părut mai calda apa din Galaxy decât cea din Palm. Având o mare parte din acoperiș din sticla, la un moment dat soarele bate pe șezlongul tău, chiar dacă sunt foarte multi palmieri care țin umbra – in cazul nostru s-a întâmplat de 2 ori, ambele dați la somnicul Sofiei, s-a trezit transpirata toată. Trebuie sa recunosc ca nici poziția noastră nu era foarte buna, ultimul și penultimul rand. Probabil mai înspre centru soarele nu pătrunde atat de deranjant, însă noi aveam nevoie de un loc mai ferit pentru somnic.                       7. Galaxy vs Palm – intre cele 2 momentan prefer zona Palm căci este mai linistita, mai puțin aglomerata si cu mai multa verdeață. Piscina pentru bebelusi si camera de schimbat bebelusii se afla in Galaxy. Când Sofi va mai creste, sigur va prefera Galaxy, fiind zona cu topogane. Camera pentru schimbat bebelușii poate ar trebui sa fie mai evident marcata (momentan are decât un semn în dreptul ei), pentru a nu mai intra oricine acolo.                                        8. Preturi – mi se par rezonabile. Noi am cheltuit în medie 260 lei/zi pentru 2 persoane. Am inclus intrarea pentru o zi întreagă, băutură și 2 mese.

9. Personalul – nimic de reproșat, cu excepția unei doamne de serviciu. Așteptam să intru la toaleta și când se deschide ușa, fac și eu pași pentru a intra, dar … mi-a luat-o înainte doamna de serviciu, fără pardon sau scuzați sau dă-te fa, se grăbea sa își facă targetul la curatat wc-ul probabil.

10.Piscina pentru bebeluși – o trec separat deoarece aici ne petrecem cateva ore bune. Apa are 40 cm și 35 grade – super. Sofi s-ar putea bălăci singurica, fără supraveghere prea stricta, dacă nu ar exista aceasta treapta imensa în mijlocul piscinei (scurgere pentru excesul de apa). Pentru Sofi aceasta este atracția principala a piscinei, o urca și vrea sa sara de pe ea. A avut si un mic accident, a cazut cu capul de ea si s-a zgariat usor la frunte. De asemenea, poate ar trebui marcata mai mult decat “piscina pentru bebelusi”, deoarece aici veti gasi si copii pana la 6-7 ani, devenind astfel destul de aglomerata, piscina fiind relativ micuta. Gasesti fire de par plutind prin piscina, de la fete mai mari sau mame, iar fetita le culege si in cel mai fericit caz mi le aduce sa le arunc, asta daca nu o apuca niami niami :).

In fata piscinei pentru bebelusi se afla camera pentru schimbat bebelusii. Este destul de spatioasa si este dotata cu WC, chiuveta, masuta de schimbat copilul. Super. Asta pana cand dezbraci copilul, il stergi si hai la chiuveta sa il spalam … surpriza, apa este congel … nu rece, ci foarte rece. Poate exista vreo explicatie logica pe care eu nu o gasesc. Ce-i drept, nici eu nu am semnalat nimănui aceasta problema, poate nu se cunoaste acest defect. La restul toaletelor apa este calda, pana la fierbinte, iar aici unde este cea mai mare nevoie de apa calda … no say no more :). In aceste conditii am preferat sa duc fata la dus sa o spal si  sa ii clatesc slipii.

11. Grad de ocupare/aglomeratie – pe site-ul Therme puteți găsi gradul de ocupare pentru fiecare zona, în fiecare moment (de la 0 la 6 nivele). Acesta este stabilit în funcție de biletele cumpărate, deși cei care cumpără bilete pentru Palm au acces și în Galaxy, iar cei ce cumpăra bilete pentru Elysium au acces în toate cele 3 zone. Astfel ca gradul 4 de ocupare difera ca și aglomeratie în cele 3 zone. Gradul 3 la Palm mi se pare relativ liber, chiar și gradul 4 si 5 sunt ok. În schimb Galaxy devine mult prea zgomotoasa si aglomerata începând cu gradul 5, ținând cont ca acesta ar echivala de fapt cu gradul 6 sau peste, dacă includem și clienții care vin pentru topogane  din celelalte zone.

Bineînțeles ca părerile difera în funcție de nevoile fiecăruia dintre noi și contează mult și ceea ce așteptam de la acest loc: relaxare, distracție, dacă am plecat in căutare de prieteni/iubiti etc. În cazul nostru, Sofiei ii place foarte mult apa și aici e locul unde se simte în largul ei. Chiar si la sfârșitul zilei cu greu plecam acasă … apaaaa apaaaa apaaaa (asta e Sofia, of course). Vom reveni aici de oricâte ori simtim nevoia de relaxare și distracție pentru noi și pentru Sofi. Plusurile sunt cu mult peste cele câteva minusuri, de care îmi amintesc totuși atunci când trebuie sa schimb fetita.

Recomand acest loc fără nici un fel de retinere pentru familii cu copii mici, pentru familii cu copii mari, pentru tineri și pentru cei mai … varstnici. Dacă nu va plac copiii, trebuie sa fiți pregătiți căci aici veți găsi  multi bebeluși și copii (atat in zona Galaxy, cat si in Palm) si probabil veti fi un mic Grinch printre ei :).

Aceasta este foarte pe scurt recenzia mea despre Therme. Distracție plăcută și ne vedem pe acolo :). 


Leave a Reply

