Cum sa iasa mâncarea mai gustoasa … prajitura bio cu fructe, fără zahar 

Ieri a fost o zi puțin mai încărcată, asta și pentru ca ne-am trezit târziu (ora 11, după ce toată noaptea fetita s-a zvarcolit și s-a scărpinat continuu din cauza unei înțepături de tantar- mami buba, tata buba … crema) si pentru ca am avut mani, pedi :). Seara aveam meci (calificari Champions League, la 2-0 am plecat la culcare cu Sofi si pana sa fim noi gata, era 3-0 deja … mai departe se știe, 5-0 … și asta cu 2 penalty-uri ratate … bine ca sforaiam caci altfel nu mai dormeam atat de bine … whatever). Doamne ajuta în retur … vorba Sofiei … Hai băieții !!! 

    Îmi plănuisem pentru seara sa fac niște sărătele pentru noi plus ca sunt o gustare bună si pentru Sofi … cu ocazia asta, după aproape 14 ani, am aflat ca sotului nu ii plac (asta și pentru ca nu a mâncat niciodată făcute de mine :)). Trebuie sa vad cum fac sa i le strecor în meniu … nici mie pana la el nu imi plăcea ciorba de burta, iar acum … niami niami. Ok … revenim la seara trecuta … schimbare de plan, sa vedem ce putem face cu ce avem prin casa, dar neapărat cat mai natural sa poată manca și fetita. 

    De vreo 3 ani  am început sa prefer mâncarea cat mai sănătoasă ( tradusa prin naturala), dar asta nu înseamnă că nu mai strecor și “prostii” din când în când. Sotul este încă cu 1-2 nivele în urma (broccoli, avocado, mâncare fără carne – e nivel pentru avansati, iar el încă nu a ajuns acolo). Sa revenim la reteta din seara asta. Am cotrobăit prin frigider și dulap după ingrediente, iar gandul … si internetul m-au dus la o prajitura sănătoasă cu fructe. Reteta am împrumutat-o, insa a trebuit sa improvizez căci unele ingrediente nu erau tocmai pe placul meu. 

    Am strâns următoarele ingrediente: faina integrala bio (vreo 350 grame), unt nesărat (100 grame – jumătate pachet), telemea de vaca bio Napolact (200 grame), praf copt (8 grame), zahar vanilat bio (1 pliculet), oua ecologice (5 bucati), sirop de agave (110 ml), caise (3 bucati), piersici (3 bucati) – iata-le pe toate laolalta:

   Vreau sa mentionez ca eu nu cantaresc ingredientele, ci pun din ochi, in functie de cantitatile din pachetele. Se bat ouăle spuma cu siropul de agave și se amesteca bine cu untul topit pe aragaz, branza rasa si zaharul vanilat. Se adaugă apoi faina cernuta cu praful de copt și se amesteca pana se omogenizează. Aluatul nu va ieși foarte vâscos, ci puțin mai gros decât o crema. Durează 10 minute maxim pregătirea compoziției.

  Eu am folosit o tava de ceramica de aprox. 30×20 cm, în care am turnat jumătate de compoziție aluat, jumătate fructe tăiate cubulețe peste, restul de aluat și iar fructe deasupra. Am băgat tava la cuptorul preîncălzit la 180 grade și după 45 minute … rezultatul:

   Nu este la fel de aspectuoasa ca cea din faina alba, dar este gustoasa și pufoasa. Merge la micul dejun cu o cafea sau ceai, ca o gustare intre mese sau ca … cina în cazul nostru pentru aceasta seara.

   Trucul meu  pentru a face prajitura mai gustoasa (exceptand dragostea pentru sot și copil :)) …  am adăugat un sot flamand, caruia nu i-am gătit nimic pentru cina. Una peste alta, dacă soțul meu a vizionat meciul bând bere și mâncând aceasta prajitura, înseamnă că a fost ok.

   Dupa o noapte cu gandul la mancare, omleta cu branza din dimineața următoare a fost și mai gustoasa. Și stand apoi de vorba “cu burta plina”, am primit și o recomandare pentru prajitura … a fost buna, dar data viitoare ar merge mai multe fructe, sau un strat de piure de fructe intre blaturi :). Revin  cu rezultatul în curand. Și cum spune fetita mea … niam na ma, niam na ma … pofta buna!!! 


2 thoughts on “Cum sa iasa mâncarea mai gustoasa … prajitura bio cu fructe, fără zahar 

  1. Trebuie sa incerc si eu.. mai ales ca m.am cam lasat de gatit.. :)) trebuie sa.mi aduc aminte de multe in ceea ce priveste the kitchen and the cooking 🙂

    Like

Leave a Reply

