Pas cu pas, pana la inseminarea intrauterina

   Inainte de a incepe tratamentul de stimulare hormonala a trebuit sa facem o serie de analize, atat eu, cat si sotul. Luna precedenta inseminarii am făcut histerosonografia  (aceasta trebuie realizata în primele 8-10 zile ale ciclului menstrual – unii spun ca este ok chiar pana în ziua 13), iar în luna inseminarii aveam de făcut restul analizelor. 

    Dupa cum spuneam intr-o postare precedenta, sotul este marinar si timpul era limitat. Nu ne permitea timpul sa iasă ceva în neregula, asta ar fi însemnat amânarea inseminarii pentru 4-5 luni, când s-ar fi întors soțul.
Analizele de sânge și secrețiile au fost toate bune, din păcate însă sotului i s-a depistat la spermocultura o bacterie (spp)  care necesita tratament antibiotic. Eu incepusem deja tratamentul cu Gonal f pen pentru stimulare hormonala. Am decis împreună cu medicul sa continui tratamentul  și în paralel soțul va lua măcar câteva zile tratament antibiotic. Urma sa facem asa inseminarea. Mulțumim ca s-a ținut cont de părerea și situația noastră și doctorul a fost de acord sa mergem înainte cu inseminarea fără sa mai întârziem, oricum sperma urma sa fie prelucrata.
     Prelucrarea spermei presupune selectarea spermatozoizilor mobili, separarea lor de lichidul seminal si de alte celule (leucocite, bacterii, spermatozoizi imobili ). Decât 3% din spermatozoizi s-au dovedit a fi atleți de performanta, restul ba cu mâini,  ba cu picioare în ghips,  însă numărul lor total era cu mult peste medie, asa ca asta nu ne-a îngrijorat … 
   Am continuat tratamentul de stimulare hormonala prin administrarea Gonal-f Pen , care contine hormonul recombinant FSH. Principiul activ este identic cu hormonul din organismul uman, astfel ca nu prezinta efecte secundare, decat in doze mari. Acesta are forma unui pix in care e incarcat serul. Se selecteaza doza recomandata pentru a fi administrata si se injecteaza (decat acul trebuie schimbat la fiecare noua utilizare – un ac mic, subtire si dragut). Injectiile se administreaza în zona abdominala (la 2 degete distanta de buric) sau sold … de fiecare data în aceeași zona  și la aceeași ora zilnic ( de preferat sa nu fie diferența mai mare de 5-10 minute). Eu am ales zona abdominala și ca timp seara, căci ziua eram la birou. Prima injectie (demonstrativa pt sot ) mi-a făcut-o asistenta, iar restul soțul … a fost foarte bine.  Dacă nu ești conștientă ca urmează injectia, nu simți nimic … cel mult o piscătură … îndemânatic sot :). Sunt foarte ușor de făcut, ti le poti administra chiar singura, nu merita sa pierzi timpul pe la cabinet, plus ca este o experienta frumoasa  de trăit în cuplu.
   Am trecut și acest hop … fiecare “etapa” prin care am trecut ne-a adus mai aproape unul de celalalt.
   A urmat un eco pentru monitorizarea ovulației și … emoții … 1 folicul de 17 cm ovarul stâng și 1 folicul de 19 cm ovarul drept … nu mai așteptăm căci era posibil sa nu mai crească, ci sa se spargă.  Am făcut ultima injectie pentru declansarea ovulatiei si … a doua zi la 13.30 aveam prima inseminare, iar următoarea zi la 8.30 a doua. 
Sotul “a donat” sperma cu 30 minute înaintea fiecărei proceduri, apoi a urmat “spalarea” ei, incarcarea într-un tub și introducerea direct în colul uterin. 
In cabinet, medicul, o asistenta și  eu, urcata pe masa cu picioarele în poziția binecunoscuta si așteptând embriologul sa ne aduca rezultatul prelucrării și atleții învingători.  Forfota ca înaintea unui examen, oare cati alergători au trecut testul??? Rezultatul, din nou, nu a fost unul foarte optimist, însă medicul nu ne-a descurajat, pana la urma e nevoie de 1 singur spermatozoid, iar noi aveam milioane închiși în acel tub. Și a început procedura … gânduri frumoase, din nou disconfortul abdominal de la menstruatie, și în câteva minute s-a terminat. Nimic de nesuportat, un disconfort mai mare decât la histerosonografie, dar durează decât câteva minute. Dupa procedura am rămas pe masa, cu picioarele unul peste altul și ridicate, parca eram la relaxare la spa. Am stat astfel 20 de minute, apoi m-am îmbrăcat și mi-am continuat ziua la birou. Nu am simțit nici cel mai mic disconfort după procedura. Imediat dupa procedura însă, am simțit un sentiment minunat, atat de minunat ca am lăcrimat  (ceva mai mult) și mi-am dus mâinile la burta. M-am trezit vorbind cu viitorul bebe și rugându-l sa  vina în viata mea, căci eu îl aștept cu nerăbdare.  Cred ca sentimentul de atunci venea de la Sofi (fetita mea) care mi-a dat un semn ca mai dura puțin pana sa ne întâlnim. 
A doua procedura a fost similara, a durut puțin mai tare totuși, însă soțul a stat și el cu mine cele 20 minute de după, m-a ținut de mana și am sperat împreună … ne-am rugat împreună. Procedura a avut loc la 8.30 și pana la 10 eu eram la birou deja. 14 zile mai târziu urma sa facem analiza de sânge hcg, care arata dacă procedura a avut succes … analiza pe care o făcusem de “n” ori înainte, cu speranța că va ieși pozitiva.
   Mi-am dorit sa scriu cat mai detaliat etapele prin care am trecut de la control și pana la inseminare, însă multe amănunte mi-au scăpat.  Voi reveni cu alte detalii si mai tarziu. Ca o concluzie, pentru mine a fost o experienta frumoasa, care a decurs usor, rapid si a avut un rezultat minunat. 

   Pentru cine are nevoie, sunt deschisa la orice întrebare. Eu știu ca aveam multe întrebări, mai serioase sau mai prostești, însă nimic din ce citeam nu imi dădea speranța, ba din contra. Acesta este și motivul pentru care am creat acest blog … pentru a te încuraja sa nu renunti și sa ai speranța … fie ca este vorba despre o inseminare sau despre un alt pas din viata ta … pășește și lucruri minunate te pot aștepta!

P.S. Va atașez și analizele de care am avut nevoie înainte de inseminare:
– cultură col 
– secreţie vaginală 
– spermocultură 
În cazul în care aceste analize sunt pozitive (adică se depistează o
infecţie), inseminarea se amână pentru o dată ulterioară, după ce se
tratează infecţia respectivă. La minimum 5 zile de la terminarea
tratamentului, analizele se repet.
– analize sange: sifilis (TPHA sau VDRL), hepatită B (Ag HBs), hepatită C (Ac
anti HCV) şi HIV 1/2


Leave a Reply

