Histerosonografia -experienta mea

Eram deciși sa mergem înainte cu inseminarea și sa începem testele premergătoare ei.

Atunci cand incercarile de a ramane insarcinata nu dau rezultate, în primul rand trebuie verificata permeabilitatea trompelor, sa nu fie înfundate. Chiar dacă una sau ambele trompe sunt înfundate nu trebuie sa te sperii, căci în majoritatea cazurilor exista tratament.

Despre histerosonografie puteți citi studii de specialitate, eu ma voi rezuma la experienta mea reala. In linii mari, investigatia presupune inserarea prin colul uterin a unui tub in cavitatea uterina, prin intermediul caruia se va injecta solutia sterila de contrast ecografic. Substanta de contrast va contura interiorul uterului si al trompelor uterine, iar daca trompele sunt permeabile, se va imprastia in cavitatea abdominala.

Asa cum fac înainte de orice procedura medicala, m-am pus pe citit despre ceea ce presupune. Auzisem ca este o investigatie dureroasa, iar dacă trompele sunt înfundate este cu atât mai dureros. Eram speriata și cu cat citeam diverse forumuri cu atât teama creștea. Nu va mai încredeti în ceea ce scriu unii sau alții, căci fiecare simte altfel și pana la urma cum poți verifica ca este scris din proprie experienta și ca este real ???  In general scriem despre experientele negative, probabil din nevoia de a simți ca și alții trec sau au trecut prin ceea ce trecem noi, din nevoia de a auzi “va fi bine”.

“Va trece repede, ma voi gândi la lucrurile frumoase din viata mea și tzaca paca va trece procedura…” încercam sa ma încurajez si totusi daca nu ar durea … de ce sa iau calmante înainte și după??? (erau recomandarile standard pentru aceasta procedura). Ți se oferă chiar posibilitatea unei sedari locale, dar am spus “hell no” … mi-am făcut curaj si nu am luat nici măcar calmante. Și astfel, în dimineața procedurii m-am dus ca o floricica, cu gânduri frumoase și sperând sa termin cat mai repede. Pana sa începem l-am bombardat cu întrebări si non-sensuri pe dl. doctor și acum ca ma gândesc cred ca de fapt repetam aceleași întrebari in formulari diferite:  “nu doare foarte tare, nu?”, “nu durează mult,nu?” si “eu nu mi-am luat liber de la job, asa ca de aici ma duc direct la birou, e ok?”

Mi s-a spus sa fiu pregătită căci e posibil sa am dureri mari și ca se poate face o sedare, ca după procedura câteva ore voi avea dureri și de aceea se recomanda calmante înainte și după. Întoarcerea la birou imediat … era opțiunea mea, nu recomandare.

Și am început procedura. În cabinet, medicul meu și 2 asistente … cam mult pt o procedura “simpla”, după părerea mea … Eu intinsa pe pat ca pentru un eco transvaginal, medicul pe scaun la ecograf, iar asistentele pregăteau “uneltele”, dupa care si-au luat pozitia de o parte si alta a patului, ca 2 paznici la intrarea in curtea regala … ca doar nu te scoli de acolo si o iei la fuga … Sonda a fost introdusa si apoi, puțin cate puțin și soluția de contrast. Durerea era mai mult un disconfort decat durere, similara cu cea menstruala … și tot așteptam să înceapă durerea și … nimic (sunt obisnuita cu dureri mari la menstruatie, fara calmante primele zile imi venea sa plang de durere, soțul meu a avut multe de suportat mai bine de 10 ani, luna de luna … mancarica la pat, masagel, lugulugu iubi iubi …)

Am fost întrebată dacă nu ma doare prea tare sa îmi mai introducă soluție … “go ahead”… într-adevăr, pe măsură ce doza de soluție creștea, creștea și durerea, dar în nici un caz de nesuportat, nici măcar pe departe. Nici nu mi-am dat seama când s-a terminat … totul era în regula si puteam merge înainte cu inseminarea. Yeyyyy

Am plecat direct la birou și am avut o zi normala, nici un disconfort în restul zilei.

Pot spune ca asta a fost partea mai dificila din inseminare, dar asta din cauza faptului ca am pierdut prea mult timp citind ce au scris alții… din auzite sau presupuneri probabil.

Sfatul meu, trăieste propriile experiente și nu te mai lăsa influențat  de comentariile/experientele altora; poti descoperi lucruri frumoase pe care altfel le-ai fi ratat!

P.S.  To be continued tomorrow … tratamentul pana la inseminare

cropped-20160726_133915.jpg

 

 


Leave a Reply

